HTML

Címkék

1 (3) 10 (2) 11 (1) 12 (1) 13 (2) 18 (1) 19 (1) 3 (4) 4 (2) 5 (8) 6 (3) amerika (3) anima (25) auschwitz (3) balaton (1) bölcsész (23) bor (1) budapest (16) bulvár (1) cannes2009 (1) család (11) egyetem (3) egyház (11) f (2) fénykép (7) filo (7) foci (7) francia (8) irodalom (15) kisebbség (24) konyha (11) lakás (1) merida (8) meteo (22) metró (2) mozi (30) múzeum (6) nyár (2) olasz (7) parisiennes (4) park (2) piar (5) piliscsaba (1) politika (16) pompidou (3) rambuteau (23) róma (14) ruha (2) sport (5) tavasz (13) terézváros (7) torcy (4) velib (7) zene (9) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • eremita_a_parigi: @mrcz: jajj, csak kései válasz, néztük a stadionban (2009.10.02. 13:04) őszi újra, Kukorelly
  • mrcz: Jó az ajánlás! Kedden nézitek a Debrecent valahol? (akkor lesz, ugye?) (2009.09.26. 14:20) őszi újra, Kukorelly
  • csokirituka: Helló Gyurka, mielőtt lelépsz? (2009.07.05. 10:57) finito
  • aftermodern: örülök hogy folytatod, aggódtam. (2009.06.16. 16:48) itthon, új fejezet
  • eremita_a_parigi: @aftermodern: köszönöm, június elején érkezem, jó lenne legalább egy közös balatoni nap idén is, m... (2009.05.08. 13:10) utolsó forduló
  • Utolsó 20

2009.03.28. 16:12 eremita_a_parigi

hát itt van...

Tegnap. Csípős hideg szél, néha rövid eső. A második alkalom az évfolyamtársaimmal együtt, hogy csak az együttlét kedvéért, érdek nélkül. Kedves időtöltés, de nehéz a fiatalos párizsi beszélt franciát érteni, sokszor fordítanak, hihetetlen szavakat tudnak használni...

A koradélután Sean Penn-é. Az egyik kicsi moziban egy hónapja csak őt játszák, néha szerepel, máskor rendez. Most az utóbbi: az Into the wild-ot nézem. Az ezredvégi amerikai manstream film keretein belül marad: zene, képek, életérzés, giccs, közvetlenül az érzelmekre akar hatni, és nagyon jól csinálja. Könnyek. Át kell néha így mosni magunkat a súlyos klasszikusok vagy elvont kortársak előtt után, vagy között. Ráadásul ami a bioetikát illeti, elég messzire elmegy. Sajnos nem nagyon nem értek ehhez, az egyik keresztapámat kellene megkérdezni . Abból ugyanis nekem kettő van, egy történész és egy teológus. Erről hirtelen egy ma reggeli vérre menő vita jut eszembe a France Culture-ön, ahol hasonlóan voltak leosztva a szakmai-végzettségi lapok, a pápáról és az egyházról is, ezt említem mert ez a legaktuálisabb, de sajnos egy olyan szál, amit itt félre is kell tennem, mert különben soha nem érkeznék vissza a bioetikához.

Szóval. Az Into the wild szépen végigjárta a környezethez való viszony különböző szintjeit, a természetet legyőző azon uralkodó attitűdtől (vadvízi evezés), a természetben való gyönyörködésen, mint valamilyen módon mégis aggályos természet-használaton (kirándulás, szép tájak, fényképezés) át , a természet olyan fokú tiszteletéig, mely érintetlenül hagy, és a nem látást választja (itt a "deep ecologists" mozgalom jut eszembe, melyről a nevén kívül csak annyi emlékem maradt egy októberi, ekképp még csak alig értett egyetemi óra kapcsán, hogy olyasmiket mondtak, amire én sohasem gondoltam, pedig nagyon zöldnek tartottam magam), hogy aztán a filmben a halál motívumán keresztül az ember eggyé válljon a természettel.

Bicikli, suhanáns, uzsonna. Louvre.

Az itáliai szobrokat eddig még nem láttam, de tudtam róluk: mintha egy kirakó darabjai lennének, a rómaiak után maradt fehér foltok, az ottani nagy hiányzók mind itt vannak felhalmozva. II. Gyula Michelangelo tervezte síremléke ma is ott áll a San Pietro in vincoliban (A Bilincses Szent Péter temploma) az Esqulino dombon az építészkar mellett. (Többen Mózes néven ismerik a szoborcsoport központi alakja után.) A mégis csak hozzá tartozó,bár torzóban maradt két rabszolgaalak pedig itt. Raffaello Sanzio és Annibale Carracci feje is itt figyelnek kőbe vésvee, pedig a síremlék, amire készültek ezer egynéhány kilométerrel délre, a Pantheonban, a Piazza della Rotonda-n, dísztelenkedik (emlékszem akkor mennyire megindított Raffaello egyszerű sírja...). A Villa Borghese sok antik kincse is ide került, meg egy Bernini és egy Canova is.

Szerintem idegennek érzik magukat ebben a városban...

Aztán az este. Mozika megint. Tokyo sonata, kötelező, nagyon erős japán kortárs társadalomkritika. Nem nehéz falat, de esztétikaibb Sean Penn-nél. Sírni azért itt is lehet. Az utolsó jelenet pedig igazi nagy művészet-elmélti könyvekbe való klasszikus. Tökéletes öntükrözés.

Tésztával végződött a tegnapi nap. Ha a ma  délelőtti Pasolini Salo-ról is írnék, végképp túlfeszíteném egy bejegyzés kereteit.

Úgyhogy erről később...

Szólj hozzá!

Címkék: politika mozi olasz konyha egyház 1 3 múzeum 5 10 róma meteo


A bejegyzés trackback címe:

https://parizsiremete.blog.hu/api/trackback/id/tr101031457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása