HTML

Címkék

1 (3) 10 (2) 11 (1) 12 (1) 13 (2) 18 (1) 19 (1) 3 (4) 4 (2) 5 (8) 6 (3) amerika (3) anima (25) auschwitz (3) balaton (1) bölcsész (23) bor (1) budapest (16) bulvár (1) cannes2009 (1) család (11) egyetem (3) egyház (11) f (2) fénykép (7) filo (7) foci (7) francia (8) irodalom (15) kisebbség (24) konyha (11) lakás (1) merida (8) meteo (22) metró (2) mozi (30) múzeum (6) nyár (2) olasz (7) parisiennes (4) park (2) piar (5) piliscsaba (1) politika (16) pompidou (3) rambuteau (23) róma (14) ruha (2) sport (5) tavasz (13) terézváros (7) torcy (4) velib (7) zene (9) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • eremita_a_parigi: @mrcz: jajj, csak kései válasz, néztük a stadionban (2009.10.02. 13:04) őszi újra, Kukorelly
  • mrcz: Jó az ajánlás! Kedden nézitek a Debrecent valahol? (akkor lesz, ugye?) (2009.09.26. 14:20) őszi újra, Kukorelly
  • csokirituka: Helló Gyurka, mielőtt lelépsz? (2009.07.05. 10:57) finito
  • aftermodern: örülök hogy folytatod, aggódtam. (2009.06.16. 16:48) itthon, új fejezet
  • eremita_a_parigi: @aftermodern: köszönöm, június elején érkezem, jó lenne legalább egy közös balatoni nap idén is, m... (2009.05.08. 13:10) utolsó forduló
  • Utolsó 20

2009.05.27. 17:13 eremita_a_parigi

Tosca

Rohanunk, rohanunk Budapestre. Nem is annyira nagy baj, igaz: fáj a párizsi búcsú. Amúgy egyre több hasonlóságot fedezek föl az otthon és az itthon között: építészet, városszerkezet, kultúra. Itt is van Nagykörút, és itt is ezerféle változó neve van, csak épp az nem, ahogy mindenki hívja. Itt is az a vízválasztó, átlépjük és egyszerre minden koszosabb, rendetlenebb, kevesebb fa, több kutyaszar, de élet szagúbb élet. Meg az Andrássy út és a Champs Élysées, vagy a Luxembourg kert és a Városliget. Szóval azt hiszem, hogy a terézvárosi otthonommal a Párizson kívüli széles e világ legpárizsiasabb pontján verek majd tanyát. Vagy ez csak önámítás?

Tegnap - még utoljára - Operába mentünk. Mondanom sem kell, hogy bár a jegy drága, itt is gondolnak a pénztelenekre. Két óra sorállás, és öt eurós hely. Ahogy a régi állójegyek a stadionokban, mélyen hátul gunnyasztottunk, mint a verebek a póznán (vagy stílszerűen: a hangjegyek az öt vonalon). Azt hiszem, hogy az opera a legalkalmasabb arra, hogy kiragadjon a megszokott hétköznapi robotból (na jó, nekem nincs sok ilyen, tudom). Annyira más, annyira szép világ. Régen idegesített, mostanra nagyon  megszerettem. Tosca, nagyszerű darab, sok szép híres áriával. Egy-egy borzongás. Ráadásul olyan római helyszíneken játszódik, melyek számomra is fontosak voltak, szinte azokon játszódott az én nyolc ottani hónapom is. Például az első felvonás egy kápolnában - na én minden héten oda jártam misére. Asszem, ilyen nekem, még nem is volt, hogy egy műalkotás helyszíne ennyire intim személyes lett volna. Beleéltem magam, hogy kilépve a nézőtérről majd balra fordulok először a Corso Vittorio Emmanuelen, aztán az első kereszteződésnél a Via Baullarira, hogy a Piazza Farnese és a Campo után gyorsan elérjem a Magyar Akadémiát. De a párizsi  lakásra is boldogan sétáltam haza, hamer elszállt a fájó nosztalgiám.

 Azt hiszem, hogy az opera a legalkalmasabb arra, hogy kiragadjon a megszokott hétköznapi robotból (na jó, nekem nincs sok ilyen, tudom). Annyira más, annyira szép világ. Régen idegesített, mostanra nagyon  megszerettem.


Szólj hozzá!

Címkék: budapest zene kisebbség róma bölcsész anima rambuteau


A bejegyzés trackback címe:

https://parizsiremete.blog.hu/api/trackback/id/tr771147215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása