HTML

Címkék

1 (3) 10 (2) 11 (1) 12 (1) 13 (2) 18 (1) 19 (1) 3 (4) 4 (2) 5 (8) 6 (3) amerika (3) anima (25) auschwitz (3) balaton (1) bölcsész (23) bor (1) budapest (16) bulvár (1) cannes2009 (1) család (11) egyetem (3) egyház (11) f (2) fénykép (7) filo (7) foci (7) francia (8) irodalom (15) kisebbség (24) konyha (11) lakás (1) merida (8) meteo (22) metró (2) mozi (30) múzeum (6) nyár (2) olasz (7) parisiennes (4) park (2) piar (5) piliscsaba (1) politika (16) pompidou (3) rambuteau (23) róma (14) ruha (2) sport (5) tavasz (13) terézváros (7) torcy (4) velib (7) zene (9) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • eremita_a_parigi: @mrcz: jajj, csak kései válasz, néztük a stadionban (2009.10.02. 13:04) őszi újra, Kukorelly
  • mrcz: Jó az ajánlás! Kedden nézitek a Debrecent valahol? (akkor lesz, ugye?) (2009.09.26. 14:20) őszi újra, Kukorelly
  • csokirituka: Helló Gyurka, mielőtt lelépsz? (2009.07.05. 10:57) finito
  • aftermodern: örülök hogy folytatod, aggódtam. (2009.06.16. 16:48) itthon, új fejezet
  • eremita_a_parigi: @aftermodern: köszönöm, június elején érkezem, jó lenne legalább egy közös balatoni nap idén is, m... (2009.05.08. 13:10) utolsó forduló
  • Utolsó 20

2009.05.23. 14:16 eremita_a_parigi

egy rossz házasság (Penelope - Almodovar)

Tennék egy kitérőt.

Hosszú idő után maradtam újra kint éjszakára: pár barátommal egészen az első vonatig róttuk az utcákat. Bámulatos volt és megrendítő. Nem tudok nem a közeli búcsúra gondolni folyton, itt minden a városról, így most minden az elszakadásról szól. Furcsa ez. Szegények vagyunk, nem tudunk beülni, elmenni, megnézni, részt venni, s barátok híján házibulik sincsenek, egyszóval nincs bebocsátás. Azt is mondják, itt pénz nélkül senki sem vagy, minden csak melletted, nem veled történik, hát szerintem ez csak részben igaz, mert - és pont ebben áll a nagyvárosi paradoxon - minél inkább kivetnek, annál inkább a tieid az utcák, a terek, a parkok és a homlokzatok vagy a metróaluljárók, annál szorosabban ölel magához maga Párizs. Fájó hát a válás, közeli lesz a visszatérés.

Megnéztem az új Almodovart, nekem nem tetszett. Azazhogy. Nyilvánvaló, és ebben mindenki egyetért, hogy a Volvernél valami eltörött, valami már nem ugyanolyan mint addig. Az volt az első, hogy mindenki, de tényleg az egész filmvilág őrá figyelt, az év mozieseménye, csinnadratta, aztán a nagy csalódás. Én azt hiszem, hogy ez a mostani film is jól illeszkedik ebbe az "ez már nem a régi Pedro" tendenciába, erőtlen, nincs kisugárzás, impotens és nyomi. De azért mégis van egy lényeges különbség: a mostani egy többszörösen összetett alkotás, és a feltétlenül bugyuta kerettörténet hátterében ott húzódik két egymás felé fordított tükör: az (ön)idézés végtelen perspektívája. Szóval ez a mester első igazi szerelemvallomása a hetedik művészetnek: rendezőaz okosak három-négy filmet is megidézve éreznek, én csak kettőt fedeztem fel:  Assszonyok a teljes idegösszeomlás szélént (ez tehát egy önhivatkozás), és egy Rosellinit, de hiába törtem a fejem, nem jutott eszembe melyiket. Én hajlok arra, hogy az egész Penelope miatt van. Istennő, ezt senki sem vitatja, nekem szermély szerint a numero uno, de mintha nem illenne ebbe a világba, mintha kilúgozná az egészet (egyébként érdkes módon elhangzik a filmben a rendező-főszereplő szájából, hogy ilyen szépséggel nem lelhet komédiát rendezni, Almodovar meg komédia nélkül frankfurti leves virsli nélkül, aztán ). Jó, tudom játszott a Mindent anyámrólban is, de ott csak egy légies, titokzatos mellékszereplő maradt a tenyeres talpas, slampos és ninfomán nőcskék között : szerintem jobb lenne az olyanokhoz visszatérni mint mondjuk Carmen Maura, nem véletlen, hogy a Volverért is őt díjaták Cannesban és nem Penelopet. Így, elsőre ennyi.

Azért aki tudja nézze és szeresse, én ajánlom az Asszonyok... ismétlésével kezdeni.

Szólj hozzá!

Címkék: mozi 19 kisebbség anima cannes2009


A bejegyzés trackback címe:

https://parizsiremete.blog.hu/api/trackback/id/tr51139167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása