Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

HTML

Címkék

1 (3) 10 (2) 11 (1) 12 (1) 13 (2) 18 (1) 19 (1) 3 (4) 4 (2) 5 (8) 6 (3) amerika (3) anima (25) auschwitz (3) balaton (1) bölcsész (23) bor (1) budapest (16) bulvár (1) cannes2009 (1) család (11) egyetem (3) egyház (11) f (2) fénykép (7) filo (7) foci (7) francia (8) irodalom (15) kisebbség (24) konyha (11) lakás (1) merida (8) meteo (22) metró (2) mozi (30) múzeum (6) nyár (2) olasz (7) parisiennes (4) park (2) piar (5) piliscsaba (1) politika (16) pompidou (3) rambuteau (23) róma (14) ruha (2) sport (5) tavasz (13) terézváros (7) torcy (4) velib (7) zene (9) Címkefelhő

Utolsó kommentek

  • eremita_a_parigi: @mrcz: jajj, csak kései válasz, néztük a stadionban (2009.10.02. 13:04) őszi újra, Kukorelly
  • mrcz: Jó az ajánlás! Kedden nézitek a Debrecent valahol? (akkor lesz, ugye?) (2009.09.26. 14:20) őszi újra, Kukorelly
  • csokirituka: Helló Gyurka, mielőtt lelépsz? (2009.07.05. 10:57) finito
  • aftermodern: örülök hogy folytatod, aggódtam. (2009.06.16. 16:48) itthon, új fejezet
  • eremita_a_parigi: @aftermodern: köszönöm, június elején érkezem, jó lenne legalább egy közös balatoni nap idén is, m... (2009.05.08. 13:10) utolsó forduló
  • Utolsó 20

2009.05.24. 12:44 eremita_a_parigi

gitárkör, szombat este

Fényes délelőtt. Torcy. Néhány napra visszatértem a kollégiumba, felebaráti szeretet, pajtási cinkosság, ma hagyom el végleg. Kedves emlékek és barátok mindenütt, gitározás, közös főzés, sörrel-borral folyó folyosó. Az utolsó vonat is tőlünk zeng, hazafelé a véget nem érő úton át, vissza Párizsból. A kamera felülnézetbe vált, és lassan távolodni kezd. Peti este gulyást csinál.

Kicsi tanulás is van, nem görcsösen: még időben vagyunk.

Párizsba azért be-bemegyek, sok a még nem látott látnivaló, a mozifilm és a kiállítás. A napokban például Almodóvarban vagyok nyakig benne. Egyhelyütt az életműsorozat megy, máshhol pedig az ő személyes kedvencei. Sokukat már láttam, de a Tűsarkakat korábban még soha. Nagyon jó, nagyon ajánlom. A tegnapival kapcsolatban még az maradt bennem, hogy épp a Volverrel - vagyis a krízistól kezdve - léptünk ki a karneváli Almodovar-világból, ahol minden épp fordítva van mint egyébként, elhagytuk a homoszexuálisok, a transzexuálisok vagy öregedő prostituáltak éjszakai külvárosi világát, és a kisimult emberek, a biztos egzisztenciák és a ragyogó hölgyek között, luxuslakásokban vagy tengerparti nyaraláson találjuk magunkat: hol az a régi báj, a görögös tragédiák?

Másrészről. A Pompidou központ torkában lakunk, szinte az a nappali, de legalábbis a dolgozószoba. Minden áldott nap órákat töltünk a könyvtárban, olvasunk, netezünk, tanulunk. A kiállítótérbe - ami az épület felsőbb emeletein helyezkedik el - mégis oly ritkán megyünk, mintha legalább a város másik felén lenne. Persze többször és alaposan megnéztünk az állandó tárlatot, de az időszakos kiállítások közül néhány kimarad, igaz, itt túlkínálat van. Mostanság a Calder és a Kandinksky a két nagy esemény. Az utóbbit már láttam korábban, Calder viszont tegnapi firss élmény, igaz csak a feléig jutottam, de nem akartam sokat egyszerre, majd visszamegyek, a bűvös sajtókártyámmal ingyenes úgyis. A dolog egyébként zseniális. Nem vagyok a huszadik századi szobrászat nagy híve, de ez lenyűgözött. A calderi cirkusz a művészettörténet első performansza, olyanok rajongták és fényképezték, mint Kertész vagy Brassai. Jelentős a "mondriani sokk" után megszülető absztrakt szobrászata is. Nyilván nagy úttörő. Az én mimézishez szokott lelkemet mégis inkább a drótportrék érintették meg: ezt nemcsak történetileg jelentősnek, hanem nagyon eredetinek is találtam.

Egyébként a kiállítás jó, de veszélyes koncepció. Az árnyékokra épít. Igaz, megvan ennek a hagyománya Calder kapcsán - Marc Vaux készített a műveiről ilyen képeket - én helyenként mégis aránytalannak érzem, hogy mennyire nem magát az alkotást, hanem az árnyékot helyezi a rendezés a figyelem középpontjába.

Effélék történtek, ilyesmiket láttam, mielőtt az alkonyattal felmásztam volna a Montmartre-ra, hogy a lépcsőn giccsbe hajló gitárkörbe üljünk, alattunk a szombat esti csodavárossal, kedves barátok társaságában.

Szólj hozzá!

Címkék: zene mozi múzeum 18 kisebbség anima pompidou torcy


A bejegyzés trackback címe:

https://parizsiremete.blog.hu/api/trackback/id/tr51140509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása